Huset

Jag vet inte hur många timmar jag har lagt åt att göra allt jag kan för att få tag i bilder på familjens hus. Man kan ju bara konstatera att Google earth är en ganska fantastisk funktion. Jag hamnar precis vid huset, vilket tyvärr inte hjälper allt för mycket då det dels är dålig skärpa och man endast ser lite hustak pga en hel det träd som skymmer sikten. Jag har dock hittat lite andra sidor på Internet som förtäller lite mer, men det är i princip bara lite mer av taket man ser så inte direkt mycket att visa någon. Drog en printscreen på några grannhus som man ser lite bättre däremot, för att ge er ett hum om hur jag kommer bo framöver.

Förresten så hittade jag en hemsida som innehöll lite information om husen i området. Trycker jag på "mitt" hus och "min" adress så står det att husets såldes till familjen för ungefär 19 MILJONER MILJONER KRONOR! Haha, jag vet inte ens vad jag ska säga om saken. Galet! Kan detta stämma? :P Enligt den här sidan påstås huset vara 568 kvadratmeter. Jag är inte allt för insatt i hur stort ett hus "brukar" vara, men 568 kvadrat känns för mig i alla fall typ... stort (?)

Whatever, lite grannhus var det...








Kommentarer
Postat av: Sarah Olsson

Hej vad roligt att du hittade till min blogg :) Jag bestämde mig för att göra projektet lite personligt för att familjen ska känna att jag vill dela medmig hur vi gör i min familjen då alla familjer firar ju lite på olika sätt. Så jag skrev min personliga erfarenhet om hur vi firar just i min familj.



Om familjen så skrev jag ut den information om familjen man får läsa när man dem lägger till en för en intervju då det stod allt om barnen, familjen och området så jag tog det tillsammans med lite fakta från google. Inte en massa exakta area meter eller så. Typ om familjens intresse, vad dem jobbar med och så en bild på vart dublin ligger i usa. Senskrev en sida om en pojken om hans intresse m.m. och en sida om flickan. sen på milestones of a childs growth hemsida så kan du välja den åldern du ska passa barni och så kopierade jag in det också. Det e faktta om hur barn är och gillar i just den åldern. Sen skrivit lite om helsingborg som jag kommer ifrån,och en sida om min egen familj. Jag använder mig också av mycket personliga bilder på mig och min familj t.ex sen lånat något från google. Sen skrivit lite om julen, påsken och midsommar omhur vi firar det och vad dem betyder för sverige (varför vi firar det) mkt bra fakta kan du hitta på gooogle.



Sen så skrvit några extra sidor på olika barnlåtar och hur man gör rörelser til dem, recrept på choklad bollar. Det är typ det. Jo sen så olika sidor om vad mankan göra med barnen efter deras motrotik och exeple på fin motorik och gross motorik och besktivit om det och hade med bilder.



Jag kan nog inte förklara det mycket bättre. Och det blev väldigt långt men jag hoppas att det hjälpte :) Det kommer bli jättebra ! Lycka till :)

2010-02-18 @ 09:26:17
URL: http://saraaholsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha mäktigt :D

2010-02-18 @ 14:25:37
URL: http://malinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0