Visum

Det här med att lyckas få ett visum var ju inte direkt det minst komplicerade jag varit med om. Nu tror jag åtminstone att jag har lyckats fylla i alla blanketter korrekt. Igår var jag först på Expert och tog två små bilder (en till visumet och en till det internationella körkortet. 200 kronor för minsta jävla bilderna som tog en halv minut att fixa. Jo, jag tackar) Sen begav jag mig till banken för att betala in 1100 kronor för visumet. Denna betalning var tvungen att ske på en bank, eftersom man måste ha en kvittokopia osv att visa upp när man väl kommer till ambassaden.

Nu känner jag mig hyfsat väl förberedd inför tisdagens intervju på Amerikanska ambassaden i Stockholm. Jag har hört att det ska gå ganska smärtfritt och att de inte brukar ställa allt för många frågor så jag håller mig ganska lugn än så länge.

Nu drar jag och polarna till fjällen om 8 timmar och har några värda dagar där istället :)


Kommentarer
Postat av: Emilia, blivande au pair i Los Altos,CA

Ja, eller hur. Så himla gulligt att hon skrev den lappen till mig. Blev ännu mer ledsen när jag såg den så fint det var <3



Hoppas allt är bra med dig annars. Kram

2010-02-25 @ 05:36:35
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0