Första familjen

Det tog ganska exakt ett dygn innan den första familjen hörde av sig och visade intresse. Jag har uppdaterat min mail och mitt "AuPair-room" minst 100 gånger under det här dygnet i hopp om att något ska ha hänt. Och så nu precis när jag gav upp och skulle stänga av datorn så trillade ett mail in. Är extremt exalterad och glad av att höra från någon, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen just nu faktiskt... Det känns som att jag skulle kunna springa ett varv runt jorden :D Inte för att jag nu kan säga att jag har hittat MIN familj, utan mest bara för att det faktiskt händer lite.

Lite kort om familjen då, för er som är intresserade av vart jag kanske kommer att spendera kommande året:

Mamman och pappan heter Meghan McGovern och William Bromberg (låter nästan lite svenskt?) De har två barn, ett som är 4 år och heter Madelíne och ett som är 1,5 och heter Zoe. Dom har även två hundar, labrador mixes.
Mamman jobbar som plastik-kirurg och pappan som "vanlig" kirurg. (Två läkare med andra ord, bra med cash? Heheh)
Dom bor i staden Savannah (hamnstad) som ligger i delstaten Georgia.

Egna reflektioner:
Första känslan var bra! Enligt beskrivningen är barnen glada och kärleksfulla. Ett stort plus är att de har hundar, som också skulle vara lätta att handskas med. Måndag, onsdag och fredag går barnen på dagis och detta skulle ge mig ledig tid fram tills 14.30 när de ska hämtas. Tisdagar och torsdagar tolkar jag det som att jag kommer få ha dem hela dagarna. De skrev att de gärna skulle vilja ha med mig på familje-aktiviteter under helgerna, men att de förstår att det finns mycket som jag själv vill göra och se. Det känns bra att de är okej med att jag gör båda.

Det som känns mindre bra är att staden kanske känns aningen liten. Jag söker inget New York, men i Savannah bor ungefär 130 000 människor. (Är inte det ungefär som här i Linköping?) Det känns ändå nästan lite för litet. Jag känner mig dessutom lite nervös att en 1,5-åring är lite för mycket ansvar och arbete för mig. Jag sa till mig själv innan det här att jag absolut inte skulle ha någon som var under 5 :P De verkar inte dela mitt sport-intresse, vilket drar ner det ganska mycket. Det gränsar till Florida, vilket kanske gör att klimatet är lite för varmt för min smak.

De ringer för intervju inom 48 timmar så nu gäller det att vara fruktansvärd förberedd. Lycka till nu när man är på gränsen till nervsammanbrott liksom ^^


Kommentarer
Postat av: Malin

WOOOOOW! Låter topppen! :D

2010-01-28 @ 09:16:22
URL: http://malinos.blogg.se/
Postat av: Martin

Grymt! :)

2010-01-28 @ 12:04:17
Postat av: Pet

så jävla fint. det kommer gå sjukt fort nu!

förjävla söt bild på dig och lilla wille då :)

2010-01-28 @ 12:16:55
Postat av: Pet

så jävla fint. det kommer gå sjukt fort nu!

förjävla söt bild på dig och lilla wille då :)

2010-01-28 @ 12:16:55
Postat av: Petra-Mitt Liv I USA

Hej!

Hittade din blogg av en ren slump.

Jag är själv aupair i usa, i Denver Colorado. Har varit här i ett år nu, och älskar det!



Hoppas att du hittar en bra familj, om du undrar något eller vill ha tips är det bara att fråga :)



Kram!

2010-01-29 @ 03:52:20
URL: http://limaverde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0