Fredagen

Hade en random ledig dag i fredags så drog till ett mall i närheten med Frida. Ska aldrig mer åka dit i shoppingsyfte i alla fall. Det var alldeles för dåligt (och dyrt?) utbud. Men det var ju lätt värt ändå för vi åt lunch på Chesecake factory. Seriöst den finaste pasta carbonaran jag någonsin ätit fick jag i mig och nästa gång ska jag lätt ta dinner-portion så jag kan ta med mig resten hem. Kanske ska orka en chesecake då med.





Efter det drog jag och hämtade ut Annas och mina biljetter till Red sox-matchen som jag hade köpt dagen innan. Jag vet inte om det bara är jag men vafan är baseball för sport egentligen? Vi satt där i 4 timmar och förstod ingenting. När matchen väl var slut trodde vi att det var paus, och när vi lämnade arenan gjorde vi det ovetandes om vilka som ens vann. Nu ska jag inte få det att låta som att det var helt värdelöst men nu har jag gjort det en gång och det kanske räcker. En trevlig upplevelse sådär bara att faktiskt ha varit på USAs äldsta baseball-arena och ha sett ett av USAs absolut bästa lag lira.

Bästa var nog efter matchen då vi lämnade arenan och hade 20 meter till Annas och min favoritbar. Drack bara 3 öl (skulle jobba 09.00 lördagen och har lärt mig av tidigare erfarenheter att 10 öl inte är så bra då) men stannade till stängning, träffade soft folk och vid 03.30 tog jag en taxi hem med en svart snubbe som snackade svenska. Skapligt random sådär. När jag väl var utanför mitt hus fick jag sitta kvar i bilen i 10 min för han drog fram en liten fusklapp där han skrev ner lite nya svenska meningar som han ville lära sig. Tydligen gjorde han så med väldigt många av hans kunder så nu snackade han asmånga språk. Cool kille. Synd att en människa med den viljan att lära sig förmodligen aldrig i livet hade en chans att gå på college.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0