NY - Boston

Nu har jag lämnat New York, skolan och de nya polarna. Det känns som att jag har tusen saker jag vill berätta för er där hemma, men det skulle verkligen bli alldeles för mycket text. Hur som helst så har de 4 dagarna på hotellet varit kind of amazing! Jag var som sagt bara där 4 dagar och det känns redan som att jag har en extremt stor, viktig och fantastisk ny erfarenhet i livet. Hur som helst, sjukt värda dagar!

Efter lunch idag begav sig jag + ungefär 8 till mot flygplatsen och 5 av oss tog sig på planet mot Boston där vi landade 50 minuter senare. Jag och Tonje gick för att hämta väskorna och då kom hennes familj, en mamma och 3 små killar. Sötaste pojkarna någonsin och mamman var sjukt trevlig med. Fick namn, adress, telefonnummer och vägbeskrivning till där Tonje alltså ska bo och hon sa att jag skulle komma dit och hänga på beachen osv. Skitkul!

Jag själv skulle ju inte möta min familj idag utan först på söndag. Lite försiktigt begav jag mig ut mot the "Limo pick-up lot" där min bil skulle hämta upp mig. Där står en man i kostym, solbriller och en skylt med "Kowalik" på, hoppade sedan in i bilen som var en sån där flashig kort limo som Big har i Sex and the City. Där gled jag sedan hela vägen till Kristin, betalade ingenting men gav kostymnissen 7 dollar i dricks för att jag inte vågade skita i det.

Så, nu befinner jag mig alltså i Franklin, Boston, MA, USA and it feels good!


Klassrummet


Before class this morning


Jag och Krillan tog oss ut och motionerade. Hon sprang 1 mil (svensk mil) och jag cyklade bakom. Efter ett tag drog hon ifrån mer och mer, men jag kom ifatt på upploppet. Jag gillar hur som helst att jag hade självinsikt nog att inse att springa med inte var ett alternativ. Efter dagens motinerande vet jag åtminstone en som kommer ha fruktansvärt mycket träningsvärk i benen imorgon. GÖTT BARRE!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du verkar vara på bättre humör i dag än du var i går.

Kram

2010-03-26 @ 07:04:44
Postat av: sara

jeansskjortan! looking gooooood :D

2010-03-26 @ 09:41:45
Postat av: pet

haha, cykla bakom syrran :D

2010-03-26 @ 10:30:10
Postat av: Rebecka

Bra att du verkar trivas - so far so good! :)

Vet inte vad det är men börjar le dierkt jag läser dina inlägg haha

P.s. Jag har själv börjat planera för en resa väster ut om ca 1år.. Ditt meddelande hjälpte, Tack! :) D.s.

Kram

2010-03-26 @ 17:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0