Handla lite

Ikväll ska jag tydligen handla mat till familjen. Årets skämt att jag ska ta bilen till en stor mataffär, ta en vagn, läsa en inköpslista på engelska och hitta alla saker så det blir rätt. Har lite smått ångest inför detta faktiskt. Jag hoppas verkligen att syrran har tid för x antal telefonsamtal ikväll för jag kommer behöva hjälp. Men först vore det ju bra om morsan kom hem så denna inköpslista hamnar i mina händer. Viktigast är att jag kommer ihåg att köpa alla ingredienser till jordgubbstårtan jag ska göra till fredagens kalas. Vet inte vad någonting heter. Jag borde överväga att faktiskt åka nu, även att det är 2 timmar kvar tills jag ska hämta tjejerna från tutoring. Jag är hungrig dessutom. Slutar aldrig bra att gå in i en mataffär då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0