Lite tankar...

Kan ju bjuda på ett seriöst inlägg för en gångs skull, jag fick ju trots allt klagomål från Martin för ett tag sedan där han tyckte att bloggen var för oseriös. Anledningen till detta är väl dels för att jag sån som person samt att jag själv tycker att det blir lite tråkigt och lamt att läsa om alla inlägg är för seriösa. Den sista anledningen kan vara att det finns så mycket här som faktiskt är rent ut sagt förjävligt och jag har alltid varit den som ler och håller käften trots att jag mår piss. Jag vill gärna få det att verka som att allt är helt okej - även om det inte alls är det egentligen.

I alla fall... Så bra som jag mår här vissa dagar kan jag inte jämföra med något annat, det är helt underbart! Å andra sidan, så dåligt som jag mår här vissa dagar kan jag inte jämför med något annat. Jag är totalt förälskad i den här staden, i det här landet och jag vill på riktigt aldrig flytta härifrån! Frågan är om jag bor på rätt adress just nu bara... Jag kanske bara är en svag individ, men jag kan ändå inte låta bli att undra hur mycket skit en människa kan ta och hur "illa" man kan bli behandlad utan att gå sönder totalt.

Det finns dagar då jag vill hämta mina väskor från vinden, packa min saker, säga ett fult ord och lämna allt bakom mig. Men jag vill som sagt inte lämna den har platsen, inte för något i världen! Jag tänker hela tiden att "det är snart bara 9 månader kvar" men det tar inte lång tid innan jag inser att 9 månader är en total evighet om jag ska vara fast där jag är nu.

Mitt självförtroende är så pass dåligt nu att jag börjar tänka att jag faktiskt kanske förtjänar det här. Att jag faktiskt är så jävla värdelös och som inte kan göra nåt bra. Jag kommer ångra att jag ens skrev det här inlägget, för jag vill som sagt inte visa att det faktiskt är såhär jag känner. Men ja, jag mår dåligt alldeles för mycket! Ni behöver inte tycka synd om mig, det är det ingen som har gjort de senaste 15 månaderna heller...

Kommentarer
Postat av: Anna

Fast om du inte skulle bo här så skulle Boston suga. Det vet du. Du och jag, så ska det vara:D Pissfamiljen är piss.Love

2010-06-18 @ 04:08:02
Postat av: Mamma

Hur är det egentligen med dig?

2010-06-18 @ 07:52:22
Postat av: Lotta Persson

Ta vara på dig vännen...KRAM Lotta

2010-06-18 @ 19:18:38
Postat av: Bralle

Åh cillisen <3 Hang in there! JAG SAKNAR DIG!

2010-06-19 @ 16:58:57
Postat av: http://www.tildaaa.blogg.se

Cilla, jag vet hur det känns för jag bodde hos en familj som sög all energi ur mig. Hade jag inte haft vänner som stöttat mig i USA, hade jag aldrig klarat dem 7månader som jag stannade hos dem. Ärligt talat, jag vet många personer som hamnar hos superbra familjer och trivs under hela året, så har du funderat på en rematch? För det ångrar jag att jag inte gjorde. Du ska inte behöva ta skit och må dåligt, det tog mig cirka 4månader att börja bygga upp mig själv och mitt självförtroende efter a ll skit jag fick ta emot från min värdfamilj. Jag har aldrig varit så ledsen och ensam i hela mitt liv när jag bodde där, och jag hade ont i magen varje dag... Det jag vill säga är att nu när jag är hemma i Sverige inser jag verkligen hur jävla dålig den här familjen var och INGEN ska behöva gå igenom samma sak! Spelar fan ingen roll att dem är rika, dem ska inte behöva trampa på dig som vilken dörrmatta som helst!!! Jag säger fan som Gry "ta ingen skit" och det ska inte du heller behöva göra! Hoppas allt löser och jag tycker du ska fundera på en rematch! Du klarar det här, du har många vid din sida det lovar jag dig och jag hoppas inte du hamnar i samma situation som jag! Kramar! / Mathilda

2010-06-23 @ 17:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0